Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Rowki bieżnika w oponie zimowe i oponie letniej.

Dla każdego kierowcy ważne jest, aby znać różne typy opon, jakie istnieją i są dostępne w sprzedaży. Opony letnie, zimowe i całoroczne, są to główne typy ogumienia, o których kierowca powinien wiedzieć jak najwięcej. Istnieją również opony przeznaczone do specjalnego użytku. Na przykład opony przeznaczone do montażu na ciężarówkach transportowych i maszynach rolniczych. Ale nas interesują tylko je jedne, z których korzystamy w samochodach osobowych. Są to zazwyczaj opony przeznaczone na porę letnią, zimową, a także opony uniwersalne, czyli całoroczne. Główną różnicą między tymi trzema rodzajami opon, jest materiał jaki został użyty do ich wyprodukowania. W rzeczywistości, opony zimowe wykonane są z miękkiego kauczuku, lepszej tolerancji na niskie temperatury. Tolerancja ta odnosi się do zdolności utrzymania cech twardości gumy w niskich temperaturach, pojawiających się w okresie zimowym. Kolejną różnicą jest wzór bieżnika na oponach. Każdy wzór ma na celu zapewnić lepszą przyczepność na drogach mokrych, oblodzonych lub zaśnieżonych. Opona zimowa, w porównaniu do opony letniej, wyróżnia się z reguły większą głębokością rowków bieżnika tak zwanych kanalików. Rowki te służą odprowadzaniu wody, znajdującej się pod oponą. Gdyby opona nie była wyposażona w te rowki, woda nie miałaby możliwości wydostania się spod opony, co w rezultacie prowadziłoby do pojawienia się niebezpiecznego zjawiska, zwanego aquaplaning. Występowanie tego zjawiska, zawsze kończy się utratą panowania kierowcy nad samochodem.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *