Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Ostatnie mity o oponach.

W ostatniej części sagi opowiadającej o mitach dotyczących opon letnich, przytoczymy kilka najciekawszych. Często słyszymy stwierdzenie, że opony letnie nie powinny być zmieniane z boku na bok, tylko od przodu do tyłu. Fakt: radialne opony letnie mogą być zamieniane z boku na bok, w kierunku obrotów. W przeciwieństwie do opon diagonalnych. Regularna rotacja opon letnich co 6000 do 8000 km, zapewnia równomierne zużycie wszystkich opon letnich na pojeździe. Mit: Nowe opony letnie powinny być umieszczone na osi napędzanej, aby uzyskać jak najlepszą przyczepność. Fakt: To prawda, ale tylko w przypadku, kiedy nasz pojazd wyposażony jest w tylnym napęd. Musimy zapamiętać, że nowe opony letniej (zimowe także), powinny być zawsze zakładane na tylnej osi samochodu. Większość kupujących nowe opony letnie, zakłada je na kołach osi napędzanej. Robi to w dobrze wierze, aby uzyskać jak najwyższą przyczepność. Jednak w ten sposób przenoszą oni większość swoich możliwości trakcyjnych do tyłu. Nasz pojazd jest wtedy bardziej podatny na powstawanie nadsterowności. Nadsterowność w samochodzie oznacza, że tył pojazdu podczas wchodzenia w zakręt, będzie uciekał na boki. Jest to zjawisko szczególnie niebezpieczne, kiedy poruszamy się po drogach śliskich, mokrych lub oblodzonych. Samochód wpadający w takich warunkach w nadsterowność, jest bardzo trudny do wyprowadzenia z poślizgu. Przywrócenie samochodu na prawidłowy tor jazdy, wymaga od kierowcy posiadania wysokich umiejętności, opanowania, a także refleksu.

 

RelatedPost



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

transport Słowenia z Ekspo-trans http://www.pro-city.pl/gabloty.html tabliczki do znaków drogowych tłumiki ochota