Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Opony w F1

Formuła 1, to sport bardzo popularny ostatnimi czasy w Polsce. Dzieje się to za sprawą jedynego, jak dotychczas Polaka w tym sporcie, a mianowicie Roberta Kubicy. Dużo naszych rodaków uważa się obecnie za specjalistów, jeśli chodzi o sprawy F1. Oczywiście rzeczą nieodłącznie związaną z tym sportem są opony. Opony, jak w każdym sporcie samochodowym są, czym niezbędnym i nie da się ukryć, iż bez nich ani rusz. Obecnie w Formule 1, jedynym dostarczycielem opon jest firma Bridgestone, z jej opon korzystają wszystkie bolidy. Do niedawna dostarczycielem opon była również firma Michelin, jednak zdecydowała ona się wycofać w sezonie 2005/2006. Optymalną temperaturą dla pracy opon w F1, to 90 – 110 stopni Celsjusza. Ważne, jest przed rozpoczęciem wyścigu, czy też okrążenia pomiarowego w kwalifikacjach, odpowiednio rozgrzać opony, gdyż od tego bardzo dużo zależy. W tym sporcie, bardzo dużą wagę przykłada się właśnie do opon, gdyż mają one spory wkład w sukces. Podczas wyścigu każdy zawodnik, musi skorzystać z dwóch kompletów opon, zazwyczaj jest to tzw. miękka mieszanka oraz twarda. Cóż miękka mieszanka, często najlepiej spisuje się podczas kwalifikacji, kiedy to trzeba przejechać bardzo szybkie okrążenie. Dużo jednak zależy od tego, jak bolid spisuje się przy danych oponach. Niektórzy lepiej spisują się na miękkiej mieszance, inni na twardej. Twarda jednak zazwyczaj przeznaczona jest do wyścigu, na przejazd kilkudziesięciu okrążeń. Jak je rozpoznać? Na oponach z miękkiej mieszanki, po środku bieżnika znajduje się biały pasek, a przy oponach twardych nie. Można dzięki owemu paskowi zobaczyć również jak bardzo zużyte są opony, czasami jest ona nawet niewidoczny, co świadczy, że opony są już bardzo zużyte.


auto arek opinie