Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Naprawa nadwozia

Przed przystąpieniem do naprawy uszkodzonego szkieletu nadwozia istnieje potrzeba demontażu zewnętrznych i wewnętrznych elementów nadwozia. Naprawa szkieletu polega na prostowaniu lub wymianie uszkodzonych elementów nadwozia. Znajomość sposobu spawania i zgrzewania blach nadwozia jest nieodzownym warunkiem prawidłowej naprawy nadwozia. Ważniejsze miejsca zgrzewania, decydujące o wytrzymałości naprawianego szkieletu to: np. tablica rozdzielcza. Po naprawie, tj. po wyprostowaniu lub wymianie elementów należy sprawdzić szczelność nadwozia przed montażem obić wewnętrznych i przed zabezpieczeniem antykorozyjnym. Wszystkie miejsca nieszczelne należy pokryć kitem uszczelniającym czarnym G53 – importowanym lub ” Autokitem” produkcji „Stomil” Kraków. Do zgrzewanych elementów blaszanych nadwozia używać specjalnej importowanej pasty „Ivi”. Samonośna konstrukcja nadwozia narzuca konieczność sprawdzenia ustawienia kół po każdym zderzeniu samochodu. Jeżeli w wyniku sprawdzania ustali się, że ustawienie kół jest zgodne z wymaganiami, oznacza to, że podłoga samochodu oraz miejsca mocowania zawieszeń nie uległy deformacji.


sprezyna talerzowa