Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Mity o oponach letnich.

Ludzie mogą dużo wiedzieć na temat samochodów, ale jeśli chodzi o opony, to ich wiedzę można określić jednym wyrażeniem: wielkie zero. Dzisiaj będziemy obalać pewne mity na temat opon letnich. Mit 1. Opony letnie powinny być napompowane w zależności od ciśnienia podanego na bocznej powierzchni opony. Prawda jest taka, że wskazane na boku opony ciśnienie, to maksymalna dopuszczalna wartość, a nie zalecane ciśnienie. Zalecane przez producenta samochodu ciśnienie opon letnich, znajdziemy w instrukcji pojazdu, lub na naklejce umieszczone na na słupku B. Mit 2. Agresywna rzeźba bieżnika jest wymagana do uzyskania lepszej przyczepności na suchej nawierzchni. W rzeczywistości jest tak, że opony bez bieżnika zapewniają najlepsze rezultaty jeśli chodzi o przyczepność na drodze suchej. Wynika to ze względu na maksymalną powierzchnię gumy, która dotyka drogi. Wzór bieżnika i związane z tym rowki i wypustki, mają za zadanie zmniejszać przyczepność kół do drogi, przez co ułatwia to manewrowanie pojazdem. Bieżnik ma także inną, bardzo ważną rolę. Rowki bieżnika w oponie letniej, służą do odprowadzania wody, zbierającej się pod oponą. To także zwiększa przyczepność i ułatwia prowadzenie samochodu. Ma także decydujący wpływ na bezpieczeństwo. Rola bieżnika w oponie letniej, polega na tym, że ma on działać jak ściągaczka na mokrej nawierzchni. Bieżnik opony letniej usuwa wodę spod opony i odprowadza ją kanalikami do głównych rowków, które z kolei wyprowadzają ją na zewnętrzną stronę opony. Wszystko to służy uzyskaniu lepszej trakcji na mokrej nawierzchni.

 



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

katalizatory pruszków