Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Kadłub

Kadłub silnika jest odlewem stopu lekkiego (zdarzają się wyjątki), z gniazdami łożysk walu korbowego, walu rozrządu, otworami na dwa cylindry oraz płaszczyznami mocowania pokryw, miski olejowej, wsporników tłumika itd. Łożyska główne wału korbowego składają się z dwu pokryw przekręconych śrubami do przedniej i tylnej części kadłuba. W każdą pokrywę jest wciśnięta nie dzielona tuleja łożyskowa z trójwarstwowym stopem łożyskowym, zabezpieczona przed obróceniem się przez kołek. Panewka i pokrywa stanowią zespół dostarczany na części zamienne o różnych średnicach wewnętrznych panewki. Panewki łożyska przedniego, ze względu na znaczne różnice w budowie: panewka od strony koła zamachowego jest tuleja, natomiast panewka od strony łańcucha rozrządu ma kołnierz, którym jest ustalony osiowy włą korbowy. Luz osiowy wału korbowego, wynikający z wymiarów i tolerancji części, nie jest regulowany. Kadłub po demontażu z silnika należy poddać wstępnym oględzinom dla graczy uszczelnień na łożyskowaniu wału korbowego.