Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Fiat 126

Fiat 126 zaopatrzony jest w czterosuwowy, dwucylindrowy silnik z zapłonem iskrowym, chłodzony powietrzem o dwu pojemnościach skokowych: w wersji 600 o pojemności 594cm i w wersji 650 i 650E o pojemności 652 cm. Wersja 650 rożni się od 600 następującymi elementami:

– Średnicą cylindrów, w 650 większa o 4,5mm
– Tłok kompletny z pierścieniami dostosowany do średnicy cylindra 77mm,
– zmieniony kadłub silnika, z większą średnicą na tuleje cylindrowe,
– zmieniona uszczelka pod glowicę,
– głowica o zmienionej komorze spalania,
– zawór ssący z grzybkiem powiększonym o 1 mm,
– gaźnik z innymi danymi regulacyjnymi,
– dodatkowy tłumik szmerów ssania,
– zmieniona uszczelka pod cylindry.

Stan techniczny silnika ocenić można w czasie pracy poprzez osłuchanie silnika( na postoju i w czasie jazdy próbnej), pomiar ciśnienia sprężania na hamowni, pomiar momentu obrotowego i zużycia paliwa. Po otwarciu pokrywy silnika ocenie należy poddać widoczne części pokrywy zaworów ale o tym w następnym dziale.


http://kursy-udt.pl/szkolenia/wysokosciowe-na-uprawnienia-alpinistyczne/