Motoryzacja, Transport, Serwisy Samochodow

Felgi aluminiowe – ciąg dalszy

Jak widać są już dwa powody, dlaczego nie warto mieć aluminiowych felg w Polsce – dziury oraz sól w zimę. W południowych krajach europy, gdzie nie ma dziur oraz nie pada śnieg, warto mieć aluminiowe felgi, jednak w Polsce jest to nieopłacalne. Chociaż jak kogoś stać, to czemu nie. Wadą jest również to, że gdy felga aluminiowa się uszkodzi, praktycznie nie ma wyboru, tylko trzeba wezwać serwis i muszą samochód zaholować do warsztatu. Oczywiście gdy nie mamy koła zapasowego. Chociaż nie zawsze, bo aluminiowa felga może się popsuć tak, że nie będzie możliwa zmiana koła na nowe. Chyba główną wadą felg aluminiowych jest ich bardzo wysoka cena. Tylko nielicznych stać na taki rarytas. Ceny zaczynają się od stu pięćdziesięciu, dwustu złotych przy felgach piętnasto calowych. Górnej granicy nie ma, ponieważ jak wiadomo, jak ktoś będzie chciał felgi aluminiowe po sto tysięcy złotych, to je dostanie. Największe rozmiary, które się trafiały, to dwadzieścia sześć cali. Trzeba również pamiętać, że ceny trzeba pomnożyć razy cztery, gdyż cena dotyczy tylko jednego koła, a jak wiadomo, samochód jeździ na czterech kołach.